قیمت تیغه پلاتین کنتاکتور آکبند و ایرانی

امروزه در تمامی کارخانه ها و مراکز صنعتی از انواع گوناگون کلید صنعتی استفاده می نمایند. از جمله کلید های صنعتی قابل استفاده در صنعت، کلید اتوماتیک، کلید بیمتال، کنتاکتور و سایر می باشند. از هر کدام از کلید های ذکر شده در بخش های گوناگونی استفاده می گردد. بنا بر نوع ساختار کلید ها از آن ها استفاده می گردد. برای مثال کلید بیمتال نسبت به دما حساس می باشد و با کار کردن مداوم گرم میشود که به صورت خودکار جریان برق را قطع می نماید و مانع از آسیب دیدن دستگاه های کارخانه می گردد.

کنتاکتور قابل استفاده در مراکز صنعتی و تابلو های برق می باشد و از آن جهت کلید زنی مدار استفاده می گردد. ساختار کنتاکتور بسیار ساده می باشد و از چند بخش تشکیل می گردد. بدنه کنتاکتور که یک پلاستیک می باشد و در برابر ضربه و فشار مقاوم می باشد. بوبین که یک سیم پیچ می باشد. تیغه پلاتین که همان طور که از نام آن مشخص است از آلیاژ چندین فلز تشکیل شده است. هر کدام از بخش های نام برده شده دارای وظایف منحصربفرد خود می باشند.

کنتاکتور در آمپراژ ها و تعداد پل های گوناگون جهت استفاده در برق تک فاز و سه فاز طراحی و تولید می گردند. کمپانی های گوناگونی نظیر زیمنس، اشنایدر، هیوندای، ال اس و سایر کمپانیهای بنام اقدام به طراحی و تولید انواع گوناگونی از کنتاکتور نموده اند. شایان ذکر است می بایست برای هر مرکز و تابلو برق با توجه به میزان آمپر و نوع فاز برق از کنتاکتور مناسب استفاده نمود. در غیر این صورت با عبور جریان غیر استاندارد از کنتاکتور، تیغه کنتاکاتور می سوزد و می بایست آن را تعمیر و یا تعویض نمود.

در ساخت تیغه کنتاکتور از فلز هایی نظیر آلمینیوم، مس، پلاتین استفاده شده است. تمامی فلز های نام برده شده از بهترین فلز ها از لحاظ میزان رسانایی می باشند.نکته قابل توجه دیگر در مورد تیغه پلاتین کنتاکتور ابعاد و اندازه آن می باشد که با توجه به میزان آمپراژ کنتاکتور می بایست بزرگ تر و مستحکم تر باشد تا توانایی ایجاد جریان برق و اتصال را داشته باشد.

عامل اصلی گران بودن قیمت تیغه کنتاکتور، پلاتین بکاررفته در آن می باشد که از جمله گران بها ترین فلز های موجود در بازار می باشد.

در این راستا باتوجه به قرار گیری کشورمان در تحریم، قیمت تیغه های کنتاکتور آکبند به مراتب بسیار بالا و پر هزینه خواهد بود. قیمت تیغه پلاتین کنتاکتور آکبند بنا بر نوع فاز کنتاکتور و میزان آمپر متفاوت می باشد. شایان ذکر است تیغه پلاتین کنتاکتور کمپانی های گوناگون متفاوت می باشند و امکان جایگزین نمودن آن ها غیر ممکن می باشد.

همان طور که اشاره شد با عبور جریان غیر استاندارد از کنتاکتور جریان برق به صورت اتومات قطع می گردد. وظیفه تیغه کنتاکتور ایجاد اتصال در جریان برق می باشد. در مجموعه ژرمن کنترل علاوه بر عرضه و فروش تیغه کنتاکتور آکبند و اورجینال، اقدام به عرضه تیغه پلاتین کنتاکتور ساخت ایران نیز شده است. تمامی تیغه پلاتین های ساخت ایران که توسط مجموعه ژرمن کنترل عرضه می گردد دارای 6 ماه ضمانت تعویض می باشند. در صورت آسیب دیدن تیغه کنتاکتور کاربران می توانند با خیال آسوده آن ها را نزد مجموعه ژرمن کنترل بیاورند و در کوتاه ترین زمان ممکن تیغه کنتاکتور خود را تعویض نمایند.

در مجوعه ژرمن کنترل تیغه کنتاکتور برند زیمنس و اشنایدر قابل ساخت می باشد. بنابر این باتوجه به موارد ذکر شده قبل از خرید تیغه کنتاکتور باید به چند نکته توجه نمود. ابتدا تیغه پلاتین برای چه کنتاکتور با چه مشخصات فنی ای لازم دارید. جهت خرید تیغه پلاتین کنتاکتور تا چه مقدار قادر به پرداخت هزینه می باشید. آیا استفاده از تیغه پلاتین کنتاکتور آکبند تفاوتی با تیغه کنتاکتور ساخت داخل دارد؟